Summa sidvisningar

måndag 2 juli 2012

Nu Jädrar I Min Låda!

Nu har han skitit i det blå skåpet en gång för alla. Fick ett brev från Tingsrätten idag med en stämningsansökan från mitt x. För att göra en väldigt lång historia kort så har jag gått med på en jourhemsplacering av mina barn, ( ja jag skriver mina barn och inte att det är våra barn, mitt x och mina alltså) tills dess att jag är fullt kapabel att ta hand om dem till hundra procent igen. Gick in i väggen IGEN genom att köra slut på mig själv både fysiskt och psykiskt. Men nu är jag på väg mot bättring.

Åkte på en muskelinflammation i vänster skulderblad som satte väldans stora käppar i hjulet för mitt liv och min hälsa. Nu har den dock släppt efter flera långa månader. Tappade många kilon i vikt pga detta. Klarade inte av att lyfta stekpannan från spisen och så vidare.
Nu kan jag dock göra det så jag har börjat laga mat och äta den igen. Man misstänker dock att jag är glutenintolerant och att det är därför som jag har så svårt att gå upp i vikt.
Har tagit ett prov på det och det visade sig att jag låg på gränsen, det var för en månad sedan ungefär. Skall iväg och ta nya prover imorron. Har under denna tid försökt att enbart hålla mig till glutenfri kost, vilket har lett till att jag har mått mycket bättre i magen. Har även inlett en helt egen kampanj i kampen om att gå upp i vikt. Skall ställa mig på vågen också imorron för att se om den kampanjen har gett nåt resultat eller ej.

Åter till brevet jag fick i min brevlåda idag (därav rubriken). Mitt x har stämt mig för att jag inte är psykiskt och fysiskt kapabel att ta hand om barnen och att dem därför har blivit omhändertagna. Han vill bli vårdnadshavare igen, över min döda kropp säger jag om den saken. Han vill bli utredd som boendeförälder på nåt hvb-hem om det inte kan göras i hans hem, över min döda kropp om dessa båda saker säger jag. Barnen skall INTE vistas längre än nödvändigt i hans hem, där vi alla har mått psykiskt dåligt pga honom och hans viljor som har styrt oss under alla år.

Jag blir så jädrans arg på xet så det är inte klokt. Han påstår att JAG har stått ivägen för hans umgänge med barnen,......... hahahaha mycket jag gjort eller i och för sig så enligt honom så har jag väl gjort det då jag har sagt att om nåt umgänge skall ske med barnen så skall jag INTE vara med för det är fel för barnen. Under ett umgänge mellan honom och barnen så är det till honom barnen skall ty sig, skulle jag vara med så skulle dem ty sig till mig och inte till honom då han är en för dem väldigt suddig person.

Tja Soc står också ivägen för hans umgänge med barnen tycker han........ undrar vad han har fått den tanken ifrån. För mig så är det typ tvärtom , de har gett honom chanser och datum och så för umgänge med barnen men han har för det mesta sagt nej. En gång var vi till och med på väg i bilen från det hvb-hem där vi bodde till ett umgänge i Uppsala när vi nåddes av beskedet i telefon att umgänget var inställt........... Så gör man inte mot ens egna barn som har längtat och väntat på att få träffa sin far.

Yngsta grabben blev lovad vid ett umgänge att han skulle få sin 5-års present vid nästa tillfälle........... nästa tillfälle dök upp typ 1 år senare men inte fick han nån present då inte.. Han (sonen) har hunnit fylla 7år nu och väntar fortfarande på att få sin 5-årspresent av sin pappa................

Nu kanske Ni börjar förstå ett och annat. Jag mår inte bra av att inte ha mina barn hos mig, men samtidigt så vet jag att om jag skall bli bra så måste jag få och kunna fokusera på mig själv till hundra procent, Mina barn har det bättre hos sina jourfamiljer i dagsläget än vad dem faktiskt skulle ha här hemma hos mig. Men jag jobbar hårt för att få hem dem igen. Jag älskar dem mer än mig själv.

Tack för att Du/Ni läste detta långa inlägg. Det kommer att bli fler inlägg om saken. KRAM på ER

4 kommentarer:

Cattis sa...

Fina du, vad jobbigt. Kämpa för dina barn. Var rädd om dig gumman.

kramkram

Blanca sa...

kämpa på gumman,du är stark som en oxen som orkar,du har 4 som du kämpar för,jag har en de tog som in h...,tid att kämpa imot en cp skadad idiot,tänker på dig,har du tråkig så är du välkommen hem till mig,dörren är öppen för dig,kram <3

Kornelia sa...

Kämpa på vännen. Helt otroligt att karlar ska alltid försöka att visa sig så bra utåt....idioter säger jag bara! Men jag hoppas du blir bättre snart och kan få hem barnen. Kram

Elin Markusson sa...

Kämpa på! <3
Du klarar det...
Kram Elin i Pajala!