Summa sidvisningar

torsdag 5 juli 2012

Snurrande tankar

Inatt kommer det att bli ännu en sömnlös natt. Redan nu har tankarna och oron inför morrondagen börjat mala inuti mig. Skall till familjerätten imorron och typ förhöras. Pga mitt x senaste idé att helt plötsligt bry sig om sina barn till 599%, men hallå vart var han när hans barn fyllde år senast? Brydde han sig ens om att skriva till dem då? Nä det gjorde han inte.
Han påstår att JAG har hindrat honom från umgänge med barnen, ja inte bara JAG utan även andra, HALLÅ Jag har bara två krav vad det gäller hans umgänge med barnen 1: Att jag slipper vara med, för det är han som ska ha umgänge med dem inte jag, Det är till honom de ska ty sig under ett umgänge inte till mig. Förstår han det NEJ, det gör alla andra jag har pratat med om saken. 2: Umgänget får absolut INTE ske i hans hem utan skall ske på neutral mark.
Det är det enda jag har att säga till om vad det gäller umgänget mellan honom och barnen. Att skicka ett kort eller ett brev kostar inte mer än 6kr, men inte ens det kan han göra, ja ja hans handstil är knappt läsbar och det säger han själv. Men det går att skicka riktigt post via nätet också. Posten har den servicen bland annat.

Jag har frågat barnen jag vet inte hur många gånger om dem vill ringa till pappa eller rita fina teckningar och skicka till pappa. Men barnen har inte velat. Jag kan INTE TVINGA dem till att göra nåt dem inte vill. Men det anser tydligen han att jag SKALL. Nu bor inte barnen hos mig för tillfället pga olika anledningar. Men det betyder inte att jag INTE tänker ta strid för dem.

Önskar bara att jag ikväll och imorron kväll hade haft en varm och trygg famn att få krypa ihop i. Inte ofta jag önskar mig det, men ibland så kommer den där ensamhetskänslan som är så SVÅR över mig. Går knappt att beskriva med ord hur den känns annat än att den är svår och tung.

Usch jag är så typ obalanserad just nu att jag knappt vet varken ut eller in, fast det gör jag ju om jag bara sätter mig ner och stenhårt koncentrerar mig på den saken. Skattar min lycka över att jag inte är en sån person som dränker tankar och bekymmer och annat störande "skräp" i alkoholhaltiga drycker. Dem kommer ju bara fram senare när ruset har lagt sig. Försöker istället att antingen skriva av mig eller virka nåt. Men ikväll funkar inte virkningen riktigt. Vet att det kommer att lätta imorgon efter mötet på familjerätten.

Han hade sitt möte idag, eller skulle ha, jag vet inte längre. Kan inte lita på honom alls. Han har ställt in så många gånger att ja jag säger inget förrän jag vet med största säkerhet. Rättegång kommer det säkert att bli, det har han hotat om, han har även hotat om att det kommer att bli typ en smutsig sådan. Vaddå smutsig skall han kasta skit på sig själv eller.

Har så mycket att säga om vad som har hänt hemma när jag har varit på jobbet, sånt som barnen har berättat för mig långt långt efter att det har hänt. För de har varit rädda att såra sina båda föräldrar även om mamma och pappa inte lever under samma tak. Men jag har fått höra så mycket om vad dem har varit med om att jag blir tårögd bara jag tänker på det.

Men av hänsyn till alla inblandade parter så tänker jag inte skriva nåt om saken här och nu. Det kan jag berätta i förtroende mellan fyra ögon istället. För trots allt så vill jag inte mitt x nåt illa. Men f-n om det händer barnet nåt under ett eventuellt umgänge med sin far, då kommer jag inte att vara nådig.

Nej nu ska jag snyta mig och tårka lite tårar som rinner. Kram på Er

1 kommentar:

Blanca sa...

kämpa på tjejen,ska tänka på dig,kram <3