Summa sidvisningar

fredag 27 januari 2012

FREDAG FÖRMIDDAG

Kära söta rara bloggen min jag måste få skriva av mig lite igen.
Igår eftermiddag fick jag ett för mig väldigt positivt telefonsamtal från den firman som jag hyr en värmecontainer utav, containern står på min x-makes tomt så jag har inte haft nån som helst möjlighet att komma åt mina och mina barns prylar i den. Har heller inte haft råd att betala hyran för den på jättelänge då pengarna inte har räckt till för det.
För en tid sedan var jag i kontakt med företaget och då skulle dem åka ut till x-maken och kolla läget med containern, han hade givetvis ställt sin bil ivägen bara för att jävlas skulle jag tro, var ju snäll nog att meddela honom i förväg om vad som var i görningen.
Företaget tog kontakt med mig och sa att om dem skulle ta bort containern så var dem tvungna att anlita en kranbil och det skulle kosta mig många många många pengar. Pengar som jag ju inte har. Trodde att dem liksom jag glömt bort hela denna historia.

Men så igår ringde jag upp ett för mig helt okänt nummer och det var från firman som jag hyr utav. Vi pratade om containern och kom fram till att dem skulle åka och hämta den utan någon som helst förvarning den här gången. När den väl står på deras mark igen så betalar jag ingen hyra längre utan har bara att börja avbetala på det jag är skyldig. Förklarade att jag inte har pengar till hyran för kranbilen, men killen var så förbannat just att han sa att dem bjuder på den kostnaden, för Du vill nog ha dina prylar eller hur.......... Kan man som jag bli annat än glad då. YIHAAAAAaa nu kommer jag snart att komma åt en massa gamla foton, böcker, kläder, lite möbler och annat som jag har saknat LÄNGE.  Har dock ändå en hel del kvar i huset som x:et bor i samt i alla uthus på tomten, men jag får dock tillgång till alla mina gamla kära kort.

Sedan så hjälpte jag en virkkompis sent igårkväll med att leta virknålar till hennes svägerska, slängde ut lite desperata sökesannonsen på massor av sidor på FB och fick napp ganska snart, på måndag väntar jag en leverans med ca 10 virknålar eller mer. Karln som hade dessa hemma hos sig ville inte ha annat än ersättning för portot. Har man tur som en tokig eller........... :-)

Under dagen idag så skall jag och barnen ta oss en promenad upp till KONSUM bara 2km hemifrån för att hämta ut ett paket som kom igår, fast först ska vi invänta posten och dess konkurrent BRING för att se om fler paket kommit. ÅÅHHHHHHH vad jag längtar efter att få öppna paketet som kom igår. Tror att det är från min hemlige vän på Online Virkcafé på FB och det paketbyte som jag har deltagit i. Packade färdigt mitt paket igår till min hemlige vän och skall lämna in det idag för vidarebefordran. Skall bli så kul att se foton på mitt paket på loggen sen. Tror att jag har mixat ihop ett alldeles suveränt bra paket till min Hemlis.

Nej nu ska jag virka vidare på en mössa till min äldsta dotter som fyller 5år den 14/2 i år. Tror Ni hon gillar hjärtan........... så tror Ni alldeles rätt.  :-) Tjingeling i cyberrymden tills nästa gång jag skriver här.

3 kommentarer:

Eva sa...

Hejaheja kranbilen

K R A M

MammaLena4 sa...

ja just det heja heja kranbilen, nu gäller det bara att hitta nån som kan hjälpa mig att transportera allt från containern till mitt garage :-)+ att jag måste ha tag på min föredetta granne som lånat mitt garage en tid. Men det ska nog ordna sig det också :-)

Anonym sa...

Min son fyller oxå den 14... på självaste alla hjärtans dag.. =)

//EvaB