Summa sidvisningar

söndag 22 januari 2012

LYCKLIGA JAG :-)

Känner mig glad och lycklig, har lyckats sälja ännu en pryl på Tradera. Visserligen till ett underpris men vaddå jag har fått prylen och behöver den inte, men pengarna behöver jag sannerligen.
För det skall de där uppe veta att ensam föda 4 barn och sig själv är ingen billig grej speciellt inte om man som jag saknar både körkort och bil och är hänvisad till butikerna på orten där man bor.
I fredags när barnbidraget så välkommet kom så tog jag med mig mina 4 barn och min syskonvagn samt 6 stora shoppingkassar till affären, alla kassar blev fulla och kontot tömdes på 2700kr. Hade jag handlat samma eller likvärdiga varor på nån av alla stormarknader som kan hålla lite lägre priser så hade jag kanske fått det dubbla antalet kassar till samma pris. Men nu är det handlat och vi har åter mat i frys, kyl och skafferi ett tag framöver. Blev glad i affären för de hade den typen av vitlök som jag allra helst använder mig utav, Garlic Solo. Tycker inte om vanlig vitlök i klyftor utan använder hellre denna oklyftade sak i min matlagning.
Väl hemma igen efter handlingen så insåg jag ganska snart att jag ju hade glömt handla massor med grejer, bara att gå till affären igen imorgon söndag 22/1-2012 och handla det som inte kom med i fredags.
Nej nu ska jag virka lite till på en grej som jag nyss har påbörjat och som det INTE finns något skrivet mönster till. Kramelikram så länge.

2 kommentarer:

Eva sa...

Den vitlöken gillar jag också :-)) Fördelen med att vara utan bil är att du slipper dyra försäkringar, skatt och bensin

MammaLena4 sa...

Ja det är nog den enda fördelen det, idag skulle jag ha behövt ha både körkort och bil, för fy tusan vad jag har haft ont i kroppen idag. Men men sett till den ljusa sidan jag har kommit utanför dörren och fått i mig frisk luft och motion :-)
Den vitlöken är ju bara bäst, tänk vad lätt det är att riva den på ett vanligt rivjärn och så mycket härligare smak den har.