Summa sidvisningar

lördag 18 februari 2012

ÄNTLIGEN!

Har precis lagt nästan absolut sista handen vid en sjal som jag har virkat åt en kompis. Ska bara avsluta och fästa tråden så är den klar. Den var lättvirkad i mönstret men blev lite otymplig att ha i knät på slutet, den mäter ca 210cm i basen och är ca 90cm hög. Ska bli kul att höra hennes reaktion på slutresultatet, men för Er nyfikenhets skull så lägger jag ut bilder även här. Blir inte mycket mer skrivet just nu men ska bättra mig i helgen var så säkra, har en del att skriva av mig.

Första bilden visar sjalen i sin helhet, blev tvungen att ställa mig på en stol en bit ifrån och hålla mobilkameran ovanför huvudet därav den suddiga bilden.
Bilden under är en närbild på själva mönstret.
Det är en Drops sjal för Er som är hemma på området, den har tyvärr inget annat namn än 99-12. Kantvirkningen är min egen. Orkade inte göra den som stod i mönstret. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen din hemlis här. Jag virkar också sjalar och jag stickar inte. Jag bor någonstans i något av länen som ligger söder om uppland.


Din sjal var jätte fin, vilket garn är det virkat i och hur mycket gick det åt.

MammaLena4 sa...

denna sjal är virkad i ett vartofta garn som heter/hette flipper, gick åt en så där 6½ nystan á 50g har jag för mig