Summa sidvisningar

lördag 11 februari 2012

Bilder på mina virkade alster

Tänkte lägga in lite bilder på mina virkade alster. En del från mönster helt och hållet, en del från mönster med personliga tillägg och fråndrag, samt en del helt ur eget huvud. I de fall där jag kommer ihåg varifrån jag har fått mönstret så kommer jag i efterhand att länka till ursprunget på något vis.
En helt på frihand virkad liten korg lagom till jul.
Bilden nedan är en tomtemor. Blev inspirerad av ett mönster någonstans ifrån på internet. Men så började jag göra mina tomtar efter eget huvud istället så att dem skulle vara MINA TOMTAR!


tomtefar

En mössa till mina flickor, inspirerad av ett mönster på nätet.
Som jag sedan utvecklade till mitt eget och en hatt


En vanlig IKEA-pall omvandlad till lite
roligare kulörer med hjälp av hobbyfärger från RUSTA och lite klarlack

En poncho till en kompis. Mönstret är från Drops.
Med lite egna specialdetaljer.

Närbild på snodden som är virkad och inte tvinnad som
den var i originalet. Samt de egna blommorna i ändarna

Helt på frihand virkad sol. Solstrålarna är virkade
och fyllda/stoppade med piprensare.
Själva solkroppen är stoppad med en gul flirtkula

En söt mössa virkad helt efter mönster som jag hittat
på Fru Susanne Albertsson's bloggsida. Blomman är helt och hållet
min egen

Närbild på blomman

En virkad ytterkruka lagom till jul. Efter eget huvud helt och hållet

Inga kommentarer: