Summa sidvisningar

torsdag 16 februari 2012

Garnbyte Tema Vår Online Virkcafé

Skepp ohoj alla glada.
Har så anmält mig till nästa hemliga garnbyte på Online Virkcafé
Här är mina svar på frågorna
FRÅGOR TILL BYTET:
Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Jag tycker väldigt mycket om akryl, men använder mig även utav bomull och bomullsblandningar av olika slag, Gärna melerade/batik garner Vilken eller vilka är dina favoritfärger? Rosa, Lila, Ljusblått, Mintgrönt,
Vad tycker du mest om att virka till våren? ljusa glada vårinspirerade saker, i pastellfärger, påskpynt ska jag ge mig på i år
Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat? Ja att orka virka ett överkast i meleratgarn
Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?) Har ingen rent ergonomisk virknål, men ett paket cernitlera som skall användas till att göra mer ergonomiskanålar, Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa? Knyppla, väva, nålbinda, strumpstickning
Vad tycker du om att unna dig själv? GARNER i alla dess olika former och färger :-)
Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit? Kaffe tycker jag mycket om, gärna Martellokapslar mörkt starkt kaffe, te av olika slag dock ej ett som heter nåt i stil med lapsang souschon (smakar och luktar tjära.)Favoritgodis? Skumgodis i alla dess former dock inte sura godisar
Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.) filurar på att börja sticka nåt litet, scrapbooking har jag länge funderat på men aldrig kommit riktigt riktigt nära

Någon annat stort intresse som du brinner för? Ja bakning och matlagning
Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Romaner helst om jag måste väljaHar du några allergier mot livsmedel? Något annat som är bra att veta? Ex Du eller någon i familj inte tål Ull osv. Jag tål inte HAVRE

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej jag är din hemliskompis, har ingen ledtråd just nu men jag återkommer

Anonym sa...

Hej din hemlis här.
Du och jag två bokstäver gemensamt i våra förnamn.

Jag funderar på vad jag ska hitta på till ditt paket. Har många idéer måste dock ta mig ner till garnaffären någon dag.

Anonym sa...

Hej din hemlis här.
Du och jag två bokstäver gemensamt i våra förnamn.

Jag funderar på vad jag ska hitta på till ditt paket. Har många idéer måste dock ta mig ner till garnaffären någon dag.