Summa sidvisningar

söndag 19 februari 2012

LÖRDAG 18/2-2012

Jösses Amalia! Snart är det söndag bäst att springa på med fingrarna över tangenterna så att rubriken stämmer :-)
Vad har jag gjort idag dårå, inte så mycket om jag ska vara ärlig och det kan vara väldigt skönt det också. Jo jag har hjälpt några goa vänner på några fina sidor på FB som jag är med i att hitta mönster och översättningar och sånt.
Har även påbörjat stickningen utav min allra första socka på vanliga tröjstickor, tyvärr så sa vänsterhanden ifrån precis i hålfoten på sockan i princip. Så det var bara att lägga den stickningen åt sidan.
Har virkat en del också, fast mest stickat om jag skall vara ärlig. Fy nedrans vad roligt det var. Får se om jag får till en socka till slut. Bildbevis steg för steg kommer strax.

Idag har jag varit utan barnen i 8 långa jobbiga slitsamma dagar. Har gråtit floder rätt vad det är och gör det snart igen känner jag. Men att skriva lite lite lite om saken gör det faktiskt lättare att härda ut. Skall ringa dem imorgon och prata lite. Vill och behöver höra deras röster. Det är så nedrans tomt och tyst här utan dem. Usch vad jag saknar dem Ni kan aldrig ana hur mycket. Men den här lösningen med jourfamiljer under en tillfällig period är det bästa för oss alla då jag i dagsläget inte räcker till som mamma åt mina barn räcker inte ens till åt mig själv. Ryggen är absolut inte i topptrim snarare tvärtom, själen är i trasor, kilona har rasat. Ja allt är inte som det skall helt enkelt. Jag mår pissigt bakom fasaderna. Men Jag har HELT UNDERBARA VÄNNER på FB som stöttar mig och överraskar mig med små roliga mysiga underbara saker.

Håll i hatten för nu kommer det en serie med bilder. KRAM så länge
Ett trevligt fint och ÖVERRASKANDE brev som damp ner i min brevlåda förra veckan.Bilden här nedan visar den duk jag har börjat virka av garnet samt diagrammet. Tyvärr så var diagrammet så suddigt och luddigt att vissa partier i mönstret har jag fått knixa dit själv och det blev lyckat.

 Och så här ser duken ut i detta nu, se nedan här alltså :-)



 Fick nåt tokryck för mig idag, fick för mig att jag skulle börja sticka en socka i ett garn jag hittade i en fyndlåda med massor av garn som jag ropat hem på Tradera,

Se så fint det liksom mönstrar sig självt, tyvärr räcker inte garnet till två sockor, men vad gör väl det, dessutom så kan man ha en socka till annat än på foten :-) Bara fantasin sätter gränser 
 Här har jag kommit en bit på vägen med själva skaftet
 Här är sista varvet före hälminskningen som var min största fasa innan jag började sticka
 Minskningenär avslutad gick finfint
Och så här ser sockan ut nu + nån cm till efter ökningen.

Nej nu har det blivit söndag. Kanske dags att börja fundera på om man ska lägga sig nu eller sitta uppe en stund till..................

Inga kommentarer: